Visão geral das avaliações de usuário

Sobre o Jira

O Jira Software é uma ferramenta de gerenciamento de processos empresariais usada em equipes ágeis para planejar, acompanhar e lançar software, compatível com Scrum, Kanban, modelos híbridos e outros fluxos de trabalho. Com o...

Saiba mais

Notas do recurso

Relação qualidade/preço
4,2
Recursos
4,4
Praticidade
4,0
Suporte ao cliente
4,1

Veja as avaliações do Jira

11.834 de 11.834 avaliações
Ordenar por:
Guilherme C.
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 23/08/2021

Superou minhas expectativas!

Vantagens

Eu vinha de uma plataforma diferente para o controle dos cards para realização das tarefas, mas desde que comecei a usar o jira, me senti bastante confortável e familiar, podendo gerenciar minhas demandas, diferenciando por necessidades e afins.

Desvantagens

Poderia ser um pouco mais organizado visualmente quanto temos muitos “cards” abertos, otimizando scrolls e afins, mas nada problemático, a plataforma funciona muito bem.

João victor B.
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
5

4
Avaliado em 24/12/2021

Ótima ferramenta para lançar horas e gestão

O Jira é ótimo em comparação a outras ferramentas, para equipes que trabalham no modelo ágil e perfeito e se encaixa muito bem, existe vários plugins adicionais que complementam a ferrameta e auxiliam bastante.

Vantagens

A ferramenta é muito fácil e prática, em poucos minutos você aprender a trabalhar com ela e a realizar a gestão de suas tarefas e projetos

Desvantagens

é uma ferramenta ótima, porém a curva de aprendizado da ferramneta é um pouco complicada, você paga por usuário que utiliza a ferramenta, o que tende a ter um preço elevado em empresas maiores,

Jonatas O.
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 06/10/2020

Uso muito o Jira

De forma geral o Jira atende muito bem as minhas expectativas e necessidade e recomendo muito no uso diário. Acompanho muito bem o que tem que ser feito nos meus projetos.

Vantagens

O Jira é uma ferramenta excelente para gestão de processos e equipe ágil. Ele possui muitas funções importantes como as automações que são fáceis de configurar.

Desvantagens

No decorrer da utilização, percebi que o projeto de última geração não possui as mesmas funções de um projeto clássico. Com isso, tive dificuldade em criar um novo quadro no mesmo projeto.

Melhores alternativas ao Jira

Rafael R.
  • Setor: Seguros
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

4
Avaliado em 10/12/2021

Agilidade e controle no dia a dia

Vantagens

A praticidade de acompanhar e registrar todas as tarefas da área em um único lugar

Desvantagens

alguns painéis de acompanhamento, contagem de tempo e pontos.

Avaliador Verificado
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
N/D

5
Avaliado em 14/02/2021

Excelente ferramenta para acompanhamento de projetos

Acompanhamento de projetos ágeis é com o Jira. Não é atoa que é uma das soluções mais utilizadas.

Vantagens

Funcionalidades que auxiliam no acompanhamento de projetos amplamente utilizadas por equipes ágeis. As possibilidades de integrações são uma boa pedida para quem deseja automatizar ainda os seus processos.

Desvantagens

Sem problemas até então. No início pode ser um pouco confuso, mas nada que não seja impossível de dominar.

Rogerio R.
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 03/12/2021

Excelente

Excelente

Vantagens

Facilidade de uso, bem organizado, boas funcionalidades

Desvantagens

quando o backlog fica muito grande, fica difícil de encontar as tarefas

Luciana G.
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
4
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 23/11/2021

Excelente recurso para solicitação de suporte técnico

Vantagens

Esse software sempre nos ajudou a manter a comunicação e registro de chamados de ajuda por parte de TI , sempre fluído, prático e fácil de explicar em seus formulários.

Desvantagens

Muitas vezes a maneira como são configurados os formulários nos faz cometer alguns erros na hora de registrar a solicitação de ajuda técnica.

Carlos C.
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

5
Avaliado em 10/12/2021

Jira

Temos um ganho interno bem gratificante na organização e recursos do software com as áreas.

Vantagens

A praticidade na organização e a visualização do modo kaban

Desvantagens

Implementação com o CRM para que possa proporcionar uma melhor experiência.

Guilherme B.
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
5
Suporte ao cliente
4

5
Avaliado em 07/01/2022

Ótima solução para desafios em equipe

Otimizou muito o trabalho em projetos com equipes multidisciplinares. O sistema de organização das tarefas é clean e funcional.

Vantagens

A facilidade de criar tarefas em equipe é fantástica. Além disso, todo acompanhamento das solicitações é visualizada de maneira simplificada e otimizada.

Desvantagens

Acredito que as notificações via e-mail poderiam ser otimizadas, esse follow-up é interessante quando temos muitos cards abertos. Além disso, poderia ser otimizado visualmente para ser mais intuitivo.

Avaliador Verificado
  • Setor: Administração pública
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
3
Suporte ao cliente
5

4
Avaliado em 23/09/2021

Eu estou esperimentando

Jira é um software comercial que auxilia meu dia a dia , me facilita a gerenciar meu negocio.

Vantagens

pratico para relatórios, roteiros, ajuda a equipe a manter o foco. nao ha grandes dificuldades na implantação e muito menos na execução, e facil para mexer e tambem pratico.

Desvantagens

estou em período de experiência sendo assim, nao tenho nada contra ainda.

Michel K.
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Outro durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
5
Praticidade
3
Suporte ao cliente
N/D

4
Avaliado em 21/07/2020

Diversificado

Ele é simples, dinâmico e ajuda a ser um trabalhador pró ativo.

Vantagens

É bem intuitivo no quesito gerenciar trabalho, subjugar etapas, monitorar serviços. O layout é bem simples, positivamente falando

Desvantagens

Pra quem não tem noção ou não entende o objetivo do programa, terá dificuldades com o engajamento por falta de um tutorial.

Mauricio D.
  • Setor: Imobiliárias
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Outro durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 27/07/2021

Bom software

Sempre que necessário a abertura de chamados, consigo acompanhar as solicitações através dos recursos da ferramenta.

Vantagens

ferramenta intuitiva e de fácil preenchimento

Desvantagens

não tenho dada a reclamar da ferramenta

Paulo ricardo M.
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Mensal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
N/D

5
Avaliado em 23/11/2021

Avaliação Jira Service Desk Quaestor

Vantagens

varias funcionalidades imbutidas para o time de backoffice se organizar.

Desvantagens

Não enxerguei nada que não goste ou goste menos nele.

César josé R.
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

5
Avaliado em 10/05/2022

Excellent, perfect and intuitive

Vantagens

Before using Jira, I found it difficult to keep my team's tasks organized in a neat and visually friendly way. In addition, it provides me with many tools that help create a more productive and efficient team, and generates reports that show if the team is making real progress.

Desvantagens

I consider that the price can be a barrier to entry when planning whether to decide to purchase the software or not, which can deprive many users of trying this wonderful tool. Also, the support one receives for the product sometimes does not solve the problems one may have while using the software.

Meraz H.
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
4

4
Avaliado em 22/04/2022

Best-in-class and Reliable Project Management Companion

Jira is presently utilized to manage our projects and workflows. We utilize it to manage team members' progress on projects, track outstanding work, and offer context for objectives and procedures. This is utilized across the organization and provides visibility for a large portion of the development effort on a range of projects.

Vantagens

1) Integrate seamlessly with development tools like Slack, Github, or Bitbucket.
2) Workspace is very configurable; you may customize the components of each task on your board, as well
as create your own icons, labels, and automated processes.
3) Connect all issues/tasks to Epics and view the anticipated outcomes in the Product Roadmap.
4) It offers the flexibility of a kanban board, which provides the user with a clearer view of what has been accomplished, what is in process, and what remains.
5) User story statuses may be used to monitor progress and control workflows.
6) Allows for bulk import of epics and user stories, which speeds up administrative duties if this information was previously recorded in another format, such as CSV.

Desvantagens

1) Only internal users may be allocated to tasks and user stories. This might result in unnecessarily long delays when external users want immediate input or participation.
2) When many boards exist within a project, statuses (user stories) cannot be established explicitly for each board.
3) User stories may be assigned to just two categories of users: assignees and reporters. JIRA does not permit the assignment of numerous assignees to a single user story.

Alternativas consideradas

monday.com e Smartsheet

Razões para escolher o Jira

Jira was more cost-effective and better for us because it met our needs more. It worked better with other Atlassian products that we were going to buy. So, it's clear that Jira is the best modern Project Tracking tool on the market right now.

Software anterior

Trello

Razões para mudar para o Jira

Because Atlassian has a lot more products, they were able to keep everything under the same roof. When we used JIRA integrations with other tools, they worked really well at the time and were very useful.
Roldan A.
  • Setor: Design
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
3
Recursos
4
Praticidade
3
Suporte ao cliente
3

3
Avaliado em 27/03/2022

Jira is good enough, but definitely needs more improvements

2 out of 5 stars. In fact, we're (my company) is moving from Jira to Monday.com. It might be a little more, but the trade-off is definitely worth it.

Vantagens

Well, the basics. Assignments, delegations and being able to reply to the assigner and to the client him/herself.

Desvantagens

I'm a UX/UI Designer. So, the workflow is convoluted. The interface needs proper blockings because there are so much thing happening on the main page. Take a look at Monday.com for comparison.

Alternativas consideradas

monday.com e Wrike

Razões para escolher o Jira

Monday.com is pretty much more comely to the users both seasoned and new. Their is more to Monday.com besides having a nice, neat and clean navigation and fucntionality.

Software anterior

monday.com

Razões para mudar para o Jira

We're note really convinced, but we just tried it.
Ashish V.
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
5

4
Avaliado em 07/04/2022

Excellent solution as “One stop shop” in IT industry

Jira is life savior for many new scrum masters and managers for cost effective project management

Vantagens

This software is very easy to manage day to day work,progress,assignments and forcast for different phases of projects..It turned out to be very effective tool in order to achieve efficient and cost efffective operational model in enterprise organizations

Desvantagens

This software should have most reporting widgets and open integration ports so that various data connectors can be integrated for limitless reporting

Alternativas consideradas

Power BI Connector for Jira

Razões para escolher o Jira

Jira is more user friendly

Software anterior

Confluence

Razões para mudar para o Jira

Jira is easy to handle and support from maintenance perspective
Mirza S.
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
3
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 25/03/2022

Jira can help you tremendously if user the "right" way, or you can shoot yourself in the foot

I really like it, as I can configure it to suit my needs, I'm constantly reviewing the testing process in our company, making changes to the workflow, adding custom fields, etc.

Vantagens

It's rich in features it offers and it's amazingly configurable, two organizations can have Jira installations that are nothing alike!

Desvantagens

It's not a big issue for me, but I think they should offer more best practices in terms of templates for less experienced users to save them from headaches - they are already taking steps in this direction.

Since it's a very large product there are some inconsistencies, doing the same thing in two different parts of Jira can feel like a very different experience.

Alternativas consideradas

Trello e Asana

Razões para escolher o Jira

Jira is the industry standard and it was more affordable at the time as well.

Software anterior

Wrike

Razões para mudar para o Jira

There are a lot of people who know how to use it, both regular and advanced users.
Avaliador Verificado
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
2
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 12/04/2022

Jira for Professionals

I ran many small-medium-large software projects with Jira. Thanks to Jira, I used the Agile software development method in the best way with technological possibilities. I think that it will greatly reduce the burden of teams working on large-scale projects in terms of project management and project follow-up, and it will make work follow-up easier for managers. Even if Jira is not your Agile methodology for individual use, it will save you a lot of time and effort in planning, managing and documenting your projects compared to its counterparts in the market.

Vantagens

Jira is the most complete, stabilized and user-friendly software among many similar software on the market. Thanks to the support of the mobile application, you can follow your teamwork or individual progress wherever you are. Jira is a unique product for professionals.

Desvantagens

Unfortunately, we do not have the opportunity to add features for each newly added 'issue' in the 'Board' section. It would be a great opportunity to have this feature, even if it didn't cost Jira much. After adding the 'Issue', of course, an 'issue' related to a great user interface can be edited, but there is no such interface at the time of adding.

Waqas a C.
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 28/04/2022

Jira, the best technical task management tool!

Overall, it was a great experience using Jira. We're still using it, exploring it and learning that how to improve our development processes and make ease for both management and the developers.

Vantagens

- Easy for devs to understand
- Easy to integrate with bitbucket
- Easy to integrate third party apps like slack, zephyr and many more
- Help employees to manage their tasks and track their production time
- Help management to keep track of progress of the project and also to get an idea of employee's performance.

Desvantagens

A bit lengthy tool, for new users, one should be able to use it once s/he will spend 1 month on it.

Alternativas consideradas

Asana

Razões para escolher o Jira

Because of features and ease.

Software anterior

Smartsheet

Razões para mudar para o Jira

Because of having more functionalities, and flexibility.
Zack G.
  • Setor: Química
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
N/D

5
Avaliado em 01/04/2022

Top-notch issues tracker right out of the box

We migrated our projects to Jira and are very pleased with this decision. Migration went pretty quickly, onboarding of all our key employees took about 2 weeks. And now Jira is our central tool for monitoring all projects in the company.

Vantagens

Jira is constantly being improved for the better and Jira 2 years ago this is a completely different product than now. I like the ease of task management and as the other Atlassian products here are closely integrated.

Desvantagens

1) Settings are not always obvious.
2) With a large number of automation and integrations, the system has been slowed down.

Razões para escolher o Jira

Jira, of course, is a more powerful software for the same price.

Software anterior

Asana
Avaliador Verificado
  • Setor: Jogos de computador
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
4
Praticidade
2
Suporte ao cliente
N/D

4
Avaliado em 13/05/2022

Powerful but heavy tool

Vantagens

It has a lot of features that let you plan and schedule work on application development. It's also highly customizable so you can tweak a lot of features into your needs.

Desvantagens

It's learning curve is pretty steep when you compare it to other tools. But as soon as you get used to it you bother no more as it's an industry standard so most of the companies use it. It can also be heavy in execution time but it depends whether you host it on your own server or use Attlasian cloud.

Avaliador Verificado
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
N/D
Recursos
5
Praticidade
4
Suporte ao cliente
N/D

4
Avaliado em 12/05/2022

Tasks management for Software Developers

Vantagens

It's used by a lot of companies (specially IT teams), and easy to be used by developers and engineers.

Desvantagens

Isn't a tool conceived for non engineers members, for who is searching a tool that can be used abroad the whole company I think it's too complex and hard to be used by non technical employees.

Ariel B.
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
5
Recursos
5
Praticidade
5
Suporte ao cliente
5

5
Avaliado em 03/04/2022

Personal review for Jira Software

I would prompt program item proprietors ought to utilize this extraordinary item for overseeing their ventures which can allow you more understanding into the advance of your venture. No question this stage is secure as well which bolsters different security offices - getting to git information with private get to keys, SSH certificates and username/password. You ought to too see to induce a trial or free account to play around with the apparatus and at that point on full fulfillment as it were it would be ideal if you go for a permit. I wagered once anybody employments this stage venture administration continuously choice will be Jira.

Vantagens

I adore the format, checking history. Being able to channel the assignments. And we are ready to see each comment's points of interest just like the correct date. Moreover it is truly simple drag a report Being able to open the task in a modern tab is additionally so precious. Attaching cards to each other moreover makes things simpler.

Desvantagens

Some of the time due to the stack of errands we are taking care of it may allow us difficult time stacking a entirety page. When you attempt to look something within the look bar, it may evacuate some of the letters you're writing down may cause typo otherwise you have to be compose down the precise thing to find the right issue.

Alternativas consideradas

Asana

Razões para mudar para o Jira

Jira Software meets the high-end needs of software teams with the power and flexibility an agile team needs to deliver value to customers faster.
Avaliador Verificado
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 5.001-10.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação
Relação qualidade/preço
4
Recursos
4
Praticidade
4
Suporte ao cliente
3

4
Avaliado em 15/03/2022

Great in project management and API integration but UI/UX is a little obsolete.

JIRA has been a good choice for project management overall. Easy navigation, dashboards, access controls and setup, Scrum and Kanban boards, tagging and commenting are some of the most widely used features today on JIRA in our organization. Things like simplistic UI and improved UX, reporting and insights could be improved to make the product really holistic, supremely customizable and will bring it on a competitive edge in the market as well.

Vantagens

As we work in the RPA Team, API integration is the best part of JIRA offering, but also overall project management with Scrum and Kanban has proved to be really useful for us.

Desvantagens

The UI could be made a little simpler and UX can be improved especially with access controls and resource access management. The charts of Scrum and Kanban board also tend to fly away making it hard to understand and sometimes adds in extra effort for the managers or scrum masters.

Alternativas consideradas

monday.com

Razões para mudar para o Jira

We are an old organization and tend to trust old companies and partners. Also, Atlassian is one of the leading project management suite provider and we use not just JIRA but many other product offerings from Atlassian like Confluence which is where store all our Documents and Artefacts. This is why we preferred having all things related to project management to buy from one vendor rather than many.
11.834 avaliações